Ekonomi

EY, tüketici ürünleri ve perakende şirketlerinin tanıması ve anlaması gereken beş tüketici kategorisini ortaya koyuyor

EY’nin güncel Gelecek Tüketici Endeksi araştırması, maliyet etkinliğinin tüm dünyada gündemde olduğu bir dönemde tüketicileri öncelikleri, ihtiyaçları ve beklentilerine göre beş ana kategoride inceliyor. Tüketicileri en güzel özellikleriyle analiz eden araştırma; Dijitalleşmenin değerinin artmaya devam ettiğini ancak güven ve maliyet kaygıları nedeniyle fiziksel kanal tercihlerinin devam ettiğini ortaya koyuyor. EY tarafından 11. kez gerçekleştirilen araştırma, geleceğin tüketim kalıplarını şekillendirecek trend ve önceliklere odaklanıyor.

Uluslararası danışmanlık, kontrol ve vergi şirketi EY (Ernst & Young), Geleceğin Tüketici Endeksi araştırmalarının 11’incisini yayınladı. Tüketici tercih ve davranışlarındaki değişime odaklanan araştırma, 27 ülkeden 21 bin tüketici ile yapılan anketlere dayanıyor. EY Gelecek Tüketici Endeksi araştırması, yeni tüketici tercihlerini ve değişen tutum ve alışkanlıklarını detaylı bir şekilde analiz ederek, hangi değişimlerin süreksiz, hangilerinin temel olabileceği ve düzenli göstergeler olabileceği konusunda bir bakış açısı sunuyor.

Araştırma, COVID-19 tehdidinin sona erdiğinin sanıldığı bir dönemde baş edilmesi gereken pek çok farklı sorunun ortaya çıktığına dikkat çekiyor. Tüm dünyada yükselen enflasyon ve elektrik krizi bu endişelerin başında geliyor. Araştırma; Önümüzdeki aylarda derinleşeceği tahmin edilen ekonomik krizin tüketicileri etkilemeye devam edeceğini gösterirken, uygun maliyetin tüm tüketiciler için “belirleyici bir faktör” olmadığının da altını çiziyor. Araştırma, tüketicilerin harcama ve yaşam tarzı seçimlerinin maliyetin yanı sıra başka faktörler tarafından da şekillendiğini gösteriyor.

EY Geleceğin Tüketici Endeksi, değişen tutum, tercih ve alışkanlıkların ortaya çıkardığı fırsatları ve zorlukları önceden tahmin etmeyi kolaylaştırmak için tüketicileri beş kategoride sıralıyor.

  1. “Önce uygun maliyetli” diyen tüketiciler: onlar için tasarruf bir yaşam biçimi

“Önce maliyet” diyen tüketiciler, güçlü bir şekilde fiyata ve maliyetlere odaklanır. Birçoğu, yaşadıkları ülkedeki ekonomik görünüm ve kişisel mali durumlarının geleceği hakkında karamsar ve yaklaşık 40’ı, hayatlarının üç yıl içinde daha tersine bir seyir izleyeceğini düşünüyor. Gelecek yıl tatil yapmayı planlayanlar, harcamalarını temel işlere odaklayan ve moda trendlerini takip etme ihtiyacı hissetmeyen bu kümede (76) küçük bir azınlık. Ayrıca araştırmaya katılan tüketicilerin yüzde 71’i elindeki ürünü tamir edebilecekken yenisini almak istemiyor.

EY, bu tüketici kategorisine ulaşmak isteyen markalara şunları sunar: Fiyatı optimize etmek ve seçimi kolaylaştırmak için portföyleri, stokları ve kategorileri düzene sokun ve önemli kategorilerde daha düşük fiyatlı alternatifleri artırın. Karmaşık dijital sadakat programları yerine satış noktalarında promosyon teklifleri geliştirin. Maliyetleri azaltabilen, güç açısından verimli ve sürdürülebilir yapılarda yenilik ve eğitime yönelin.

  1. “Önce gezegen” diyen tüketiciler – Daha uygun bir gelecek için sürdürülebilir seçimlere yönelenler

“Önce gezegen” diyen tüketiciler de diğer kümeler kadar olmasa da enflasyondan endişeli. Ancak bu küme “sürdürülebilirliği” tanımlar; daha az mali sıkıntı içindeler ve harcamaları kısma ihtimalleri daha düşük. Sürdürülebilirlik, günlük yaşamlarında benimsedikleri bir yaşam tarzıdır.

Bu kümedeki tüketiciler, daha sürdürülebilir hale gelmek için alışkanlıklarının çoğunu değiştiriyor. Sürdürülebilir işler için daha fazla ödemeye hazırım diyenlerin oranı ise %58. %30 daha sürdürülebilir olmak için daha az satın alma eğiliminde. “Önce gezegen” kümesindeki tüketiciler, başkalarının davranışlarını etkilemeyi bir sorumluluk olarak görüyor ve kendi satın alma kararlarını yönlendirmek için daha fazla bilgi bekliyor. Öte yandan, birçoğunun hala en son modayı veya teknoloji trendlerini yakından takip etmek istemesi, sürdürülebilir yaşama olan bağlılıklarının her zaman hareketlere yansımadığını gösteriyor. Genel olarak dijital bilgi ve deneyime sahip olan bu kategorideki tüketiciler, alışveriş için dijital kanalları kullanmayı tercih etmektedir.

İşte bu kümeye ulaşmayı hedefleyen markalara EY’nin önerileri: Değer zinciri boyunca izlenebilirliği sağlayın ve sürdürülebilirlik etkisini şeffaf bir şekilde raporlayın. Ambalaj kullanımını azaltan sürdürülebilir ve geri dönüştürülebilir eserlere ve tahlillere yatırım yapın.

  1. “Önce deneyim” diyen tüketiciler: Hayatı yarını değil bugünü yaşayanlar

Ortalamanın üzerinde gelir ve eğitime sahip olan “önce deneyim” tüketici kümesi, harcamalarını diğerleri kadar kısma ihtiyacı hissetmiyor. Yaklaşık üçte biri, konut dışı eğlenceler veya tatiller için daha fazla harcama yapma eğilimindedir. Neredeyse yarısı önümüzdeki altı ay içinde bir tatil rezervasyonu yaptı ve 48’i tatil için geçmişe göre daha fazla zaman ayırmayı planlıyor.

Bu gruptaki tüketiciler dışarı çıkıp deneyimlerin tadını çıkarmak için can atıyor ve 63’ü pandemi döneminde kaçırdıklarını düşündüklerini yakalamak istiyor. Çevrimiçi hizmetlere abone olma olasılığı çok daha yüksek olan bu kümedeki tüketiciler, konut deneyimlerinden de diğer kümelere göre daha fazla keyif alıyor. Örneğin, 41’inin çevrimiçi oyun hizmetlerine aboneliği var.

EY, “Önce Deneyim” tüketicisine hizmet etmenin üç yolunu listeliyor: İşlerde kaliteye ve farklılaşmaya odaklanmak. Benzersiz fırsatlar yaratmak, eserlere değer ve deneyim katmak için eserler etrafında hizmetler sunun. Özgünlük sunmak ve marka bağlılığıyla eğlenmek için dijital kanallarda yenilikçi araçlar kullanın.

  1. “Önce sağlık” diyen tüketiciler – Sağlık her şeyden önce gelir

Önceliği sağlık olan bu kümedeki tüketiciler, fiziksel ve ruhsal sağlıklarına öncelik vermektedir. İklim değişikliği ve çaba ile birlikte sağlık ve esenliği toplumun en değerli konusu olarak görüyorlar. “Önce sağlık” diyen tüketicilerin yüzde 54’ü, önümüzdeki yıllarda satın alma davranışlarını yönlendiren temel faktör olarak sağlığı ve zindeliği ön planda tutmayı planlıyor.

“Önce sağlık” kümesi, maliyet baskısı sorunlarının daha uzun vadeye yayılacağını düşünüyor. Bu nedenle, zorunlu olmayan işlere, özellikle daha az sağlıklı olanlara yaptıkları harcamaları önemli ölçüde azaltırlar. 44’ü alkollü içki harcamalarını azaltma eğiliminde. Ülkelerinin genel ekonomik görünümü hakkında karamsarlar ve maliyetlerin artmasından yine oldukça korkuyorlar. “Önce sağlık” tüketicileri, çevrimiçi sipariş verme veya sergileme gibi yerleşik dijital hizmetlerden yararlanır. Yeni dijital varlıkları denemek için diğer kümelere göre daha az açıktırlar.

EY onlara ulaşmak isteyen markalara şunları sunuyor: Ruh ve beden sağlığına fayda sağlayan yenilikçi ürünler geliştirin, bilimsel olarak desteklenen sağlık bilgilerini değerlendirin. Sağlıklı ürün tekliflerini tamamlamak için diyet ve fitness tavsiyesi gibi hizmetler sunun. Ödeme ve teslimat için temassız dijital hizmetlerden yararlanın.

  1. “Önce toplum” diyen tüketiciler – İçinde bulundukları topluma fayda sağlamak isteyenler

Toplum yararına öncelik veren bu kümedeki tüketiciler, aynı zamanda artan yaşam maliyetinden en az endişe duyanlardır. Yine de, alışkanlıklarını değiştirip maliyetleri azaltmak veya sadece temel ihtiyaçları satın almak için daha ucuz markalara yöneliyorlar.

Belirleyici öncelikleri toplum yararı olan bu kümedeki tüketiciler, sağlıklı bir toplumun sağlıklı bir gezegenle mümkün olduğunun da farkındalar. Etik kaygılarla üretilen işlere büyük ilgi gösteren bu kümenin 56’sı da sürdürülebilir işler için daha fazla ödemeye hazır. %70’i kuruluşların etik davranıp davranmadığına dikkat ediyor ve satın alma kararlarını buna göre veriyor. İnsanların yaklaşık üçte ikisi, daha sürdürülebilir seçimler yapmalarına yardımcı olmak için daha fazla bilgi talep ediyor. Bu bilgilere ulaşmak için e-posta, chatbotlar veya sosyal medya aracılığıyla firmalara ulaşmaları keyifli oluyor.

EY’nin markalara sundukları: Bu kümeden yararlanmak için sanat portföyünüzü ve tedarik zincirinizi yerel olarak odaklayın. Girişimlerinizin ve faaliyetlerinizin topluluklara fayda sağlamasını sağlamak için politika yapıcılarla etkileşim kurun. İşlerinizi ve hizmetlerinizi insanların önemsediği yerel değerlerle ilişkilendirin.

Kaan Birdal, Tüketici İşleri ve Perakende Başkanı, EY TürkiyeAraştırma hakkında şunları söyledi:

EY olarak yaptığımız bu araştırmada, tüketicileri şirketlerin odaklanabileceği beş farklı kategoride inceledik. Böylece; bu tüketici kümelerinin motivasyonlarını, önceliklerini, istek ve ihtiyaçlarını anlayarak şirketlerin yönlerini daha doğru belirlemelerine yardımcı olmaya çalıştık. Araştırmanın en çarpıcı bulgularından biri, dünyanın karşı karşıya olduğu değişimler göz önüne alındığında tüketicilerin hâlâ esnek kalabiliyor olması. Firmaların günümüz koşullarına cevap verirken bu gelişen trendlerin gelecekte yaratacağı talep ve dilekleri öngörmesi büyük önem taşımaktadır. Araştırma raporunda, EY’nin farklı tüketicilere ulaşmak isteyen markalara sunduğu tekliflerin yanı sıra her kümeye özel ilgi çekici fikirler de yer alıyor. Aynı zamanda, tüketim malları ve perakende sektöründeki yöneticilere ve profesyonellere hitap edecek maliyetli bulgular sunar.

EY’nin tüketici eğilimlerine ışık tutan araştırması olan EY Future Consumer Index, EY web sitesinde mevcuttur.

Kaynak: (BYZHA) – Beyaz Haber Ajansı

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu